FORMAT


Jaka jest różnica między formatem „cyfrowym" a „tradycyjnym"?

Format cyfrowy różni się od tradycyjnego proporcją boków wykonanego zdjęcia. W tradycyjnej fotografii proporcja boków wykonywanego zdjęcia wynosi 3:2 (czyli np. 102x152mm).
Jednak w wielu aparatach cyfrowych producenci zastosowali rozwiązania, których efektem są zdjęcia o proporcji 4:3 (czyli np. 127x96mm).

Jaki format wybrać?

Sprawdź w jakiej rozdzielczości (czyli wielkości wyrażonej w pikselach) wykonuje zdjęcia Twój aparat. W większości przypadków dowiesz się tego z lektury instrukcji obsługi. Jeśli znajdziesz w niej informacje o rozdzielczości w jakich aparat wykonuje zdjęcia: np. 1600x1200 pikseli to znaczy, że stosunek boków wynosi 4:3, czyli Twój aparat wykonuje zdjęcia w formacie cyfrowym.

Jaki rozmiar odbitek wybrać jeśli mam zdjęcia w formacie 4:3?

Możliwość 1

Superfoto.pl wykonuje odbitki w formacie tradycyjnym 3:2, dlatego możesz określić rozmiar odbitki w formacie 10x15, a my standardowo skadrujemy Twoje zdjęcia o około 5mm z dwóch dłuższych boków.

Możliwość 2

Wybierz format 10x13, ale pamiętaj że nie pasuje on do większości albumów i jest mniejszy niż format 10x15.

Możliwość 3

Skadrować (przyciąć zdjęcia) do odpowiedniego rozmiaru w naszym serwisie lub dowolnym programie graficznym.

Jaką rozdzielczość stosować aby robić dobrej jakości odbitki?

Powinieneś kierować się poniższą tabelę rozdzielczości.

Skąd mam wiedzieć, że jakość mojego zdjęcia jest wystarczająca do wybranego formatu?

Pamiętaj, że system Superf6to.pl ocenia przewidywany jakoś odbitek (w odniesieniu do wybranego formatu) automatycznie rozpoznając ich jakość. Po określeniu rozmiaru odbitki, który chcesz zamówić, u góry nad zdjęciem pojawi się belka z informacją o jakości wgranego zdjęcia według poniższej skali:

Jaki jest dokładny format odbitki?

Poniżej podajemy rozmiary odbitek w centymetrach.

W rzeczywistości wybrane rozmiary odbitek (np. 10x15) minimalnie się różnią i wynoszą:

WYSYŁKA


W jaki sposób przesyłacie zamówienia?

Zamówione Fotoprezenty wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej – przesyłką priorytetową, kurierem DPD oraz InPost (odbiór w Paczkomacie).

Ile muszę czekać na zamówienie?

Zasadniczy wpływ na to jak długo będziesz oczekiwał na zdjęcia ma termin złożenia zamówienia. Do realizacji przystępujemy po zaksięgowaniu wpłaty lub wybraniu opcji wysyłki za pobraniem. Produkcja odbitek zajmuje nam około 1 - 2 dni robocze.

W szczególnych przypadkach termin realizacji może ule wydłużeniu. Dotyczy to głównie zamówień fotoksiążek oraz zleceń z dużą ilością różnych rodzajów fotoprezentów. W takich przypadkach czas wykonania nie powinien przekroczyć 5 dni roboczych.

Przesyłki nadajemy za pośrednictwem Poczty Polskiej, firmy kurierskiej DPD lub wysyłamy do Paczkomatów. Przesyłki pocztowe docierają do naszych Klientów w ciągu 2-3 dni roboczych jednak z racji zdarzających się opóźnień w działaniu poczty przewidujemy 5-cio dniowy termin dostawy. Przesyłki kurierskie oraz do Paczkomatów są zazwyczaj w doręczeniu następnego dnia roboczego od daty nadania.

Czy moje zdjęcia są bezpieczne w trakcie wysyłki?

Wszystkie zdjęcia wykonane w Superfoto.pl są pakowane w kartonowe opakowania gwarantujące bezpieczeństwo Twoich zdjęć w trakcie wysyłki.

ZAMÓWIENIE

Czy można anulować zlecenie?

Superfoto.pl aby móc jak najszybciej zrealizować składane zamówienia automatycznie produkuje zamówienia zapłacone przez Przelewy24 oraz oznaczone płatnością „za pobraniem". Dlatego anulowanie jest możliwe tylko w przypadku zamówień nieopłaconych - można to zrobić kontaktując się z nami telefonicznie lub mailowo. Anulowanie zlecenie każdorazowo musi zostać potwierdzone przez pracownika Superfoto.pl

Jak można zmienić swoje zamówienie?

Niestety zmiana warunków zamówienia jest niemożliwa. W szczególnych przypadkach, jeżeli realizacja zlecenia nie została rozpoczęta, po kontakcie telefonicznym z pracownikami Superfoto.pl może nastąpić korekta parametrów zamówienia.

Jak połączyć dwa zamówienia?

Przy składaniu kolejnego zamówienia w polu wyboru sposobu przesyłki pojawi się domyślnie opcja «dołącz do poprzedniego zamówienia" po wybraniu której w systemie zostanie odnotowana informacja o połączeniu kilku zamówień i wysłaniu jedną przesyłką.

Co to jest numer zamówienia?

Numer zamówienia to numer identyfikujący każde zamówienie. Po zatwierdzeniu i wysłaniu zamówienia pojawi się komunikat z informacją o numerze zlecenia oraz opcją opłacenia zlecenia.

Gdzie jest moje zamówienie?

O bieżącym statusie realizacji zamówienia Klienci informowani są mailowo. Twoje zamówienie może mieć status:

  • oczekuje na wpłatę - do klienta zostało wysłane .Potwierdzenie złożenia zamówienia",
    do momentu zaksięgowania płatności nie zostanie rozpoczęta realizacja zlecenie
  • do realizacji, niezapłacone - do klienta zostało wysłane .Potwierdzenie złożenia zamówienia"
    z informację o przekazaniu zamówienia do działu produkcji.
  • do realizacji, zapłacone - do klienta zostało wysłane „Potwierdzenie wpływu środków
    na konto", a zamówienie zostało przekazane do działu produkcji
  • zrealizowane, zapłacone (niezapłacone) - do klienta zostało wysłane „Powiadomienie
    o zrealizowaniu zamówienia"
  • anulowane - do klienta zostało wysłane „Powiadomienie o anulowaniu zamówienia"

PŁATNOŚCI


Jak mogę zapłacić za zamówienie?

Formy płatności:

Przelewy24 - najszybsza i najwygodniejsza metoda płatności. Płatności przy użyciu tej formy
zazwyczaj automatycznie zmieniają status zlecenia w systemie Superfoto.pl.

Za pobraniem - za zamówioną przesyłkę zapłacić kurierowi przy odbiorze

Przelew - wybierając tę formę opłaty, dyspozycję płatności powinieneś wydać po zakończeniu procesu zamówienia. Twoje zamówienie zrealizujemy wówczas, gdy pieniądze wpłyną na nasze konto (zazwyczaj następuje to następnego dnia roboczego po dokonaniu przelewu). Pamiętaj o podaniu                               nr zamówienia w tytule płatności.

Czy zdjęcia wysyłacie dopiero po wpłynięciu pieniędzy?

Warunkiem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest wpłynięcie należności na rachunek Superfoto.pl. Możesz przesłać potwierdzenie wpłaty w formacie PDF wtedy szybciej rozpoczniemy realizację zamówienia.

Czy mogę otrzymać fakturę VAT na złożone zamówienie?

Oczywiście, wystawiamy faktury. Prosimy o wpisanie prośby oraz potrzebnych danych do uwag przy zamówieniu.